tirsdag 18. august 2009

15 + 3 idag <3

Nå er det tid for litt blogging igjen.. Jeg har nemlig vært kjempe dårlig.. Spydd og sovi om hverandre, så har prøvd å gjøre så lite som mulig.. Men heldigvis, nå hjelper det seg!! Energien kommer sakte men sikkert tilbake:) Men kjenner det er en lang vei å gå føre jeg har supermasse energi;)
Litt oppdateringer :
Har fått UL time - 8 september...
Skal på svangerskapskurs i november...
Har hatt min første time hos jordmor (seinere i innlegget)
Har bestemt meg for vogn,seng og stellebord, men trenger hjelp til bilstol - noen forslag? ;)

Idag hadde jeg min første time hos jordmor, Kari Ask - kjempe søt dame:)
Fikk høre hjertelyden - noe som var FANTASTISK!!!! Det ironiske var at føre jeg fikk høre hjertelyden, så la jeg ut om hvor overrasket jeg var over å ikke ha mere følelsesmessige humørsvigninger, og at det eneste jeg merka til hormonene er at jeg ikke eier lunte om dagen, men griner ikke noen ting... Da hjertelyden kom - da felte jeg noen tårer.. Men hallo - er jo ikke iskald heller da:) Tenk at lille nurket vårt har ett såå friskt hjerte:D Hehe.. ja, det var det jeg tenkte:D:D
Jeg er en følelsesmessig person fra før av, - for å si det sånn - jeg ser ikke på Løvenes Konge pga pappan dør! Så trudde jeg ville være ett vrak når jeg blei gravid, men tvert imot:) Hehe..
Jeg har ikke grini en eneste gang, men heller vært veldig skarp mot de rundt meg.. Og unnskyld for det alle sammen ;) Hehe.. Jeg er klar over det selv, men ikke føre etter jeg har "hogd" te;)
Alt var bra med meg, men jeg hadde litt høyt BT, men ikke noe farlig;)

Vognen vi har bestemt oss for er : Emmaljunga Mondial Duo Combi, i sort skinn :)
Senga kjøper vi på Ikea - hvit:) Og stellebordet kjøper vi på barn og utstyr i Porsgrunn.. Skal ikke ha en kommode/stellebord, fordi har så liten plass på badet, at når stellebordet ikke trengs mere vil jeg pakke det vekk:) Kommoder skal jeg kjøpe i like på Ikea:D

Ellers har vi kjøpt ny bil :D Vi måtte ha en som var større i bagasjerommet enn den vi hadde, og havnet på en Mercedes 220 cdi - hvis det sier dere noe:)

Og ellers - kom gjerne med forslag på guttenavn,da vi er veldig usikre på det:)
Noen av forslagene er : Andreas,Jacob,Haakon;) Vil ikke ha Mathias,Lucas,Noah,Markus eller sånne populære navm\n, fordi vi kjenner flere små med de navna,og vil ha ett som ikke alle heter;) Selv om det er helt skjønne navn:D

Ha en strålende dag:)

3 kommentarer:

  1. Godt at formen hjelper seg!! :)
    Kari Ask er kjempe flink,hun gikk jeg til også.. Har kun positive minner fra henne og besøkene der.

    Er jo helt nydelig å høre de raske hjerteslagene! Strigråt hveeer gang jeg :p
    Nyyyt det!

    Mange fine navn.. Få tak i en navnbok,kjempe kjekt,der står betydningen av navnet også.

    SvarSlett
  2. ååh så deilig å høre hjertelyden!

    Jeg vil annbefale maxi cosi sete med base. Helt SUVEREN! Angrer ikke ett sekund. Lett å ta ut og inn. Lett å løfte (veeldig viktig). veldig sikkert (fått best i test mange år på rad). Og ja det er rett og slett ett kjempe fint og trygt sete

    SvarSlett
  3. huffda, det er ikke deilig å være dårlig, men deilig å være på bedringens vei da :) Har du vært spysjuk stort sett hele tida til nå eller?

    Kjempe morro med UL 8 sep da :D Det er en fantastisk følelse! :D

    Gratulerer med ny bil, deilig med litt større plass i den nå etterhvert også tenker jeg :)

    Lykke til videre :)

    SvarSlett