onsdag 11. mars 2009

Maling og farger, en stor del av min jobb og hjemme hverdag :)

Ja, idag har jeg vært på jobb.. Greit nok det:) Har plassert ut maling,og laga malingsutstillinger.. :) For alle som er trur at fargene i fargehandelen er satt opp tilfeldig - nei! Hehe.. Masse jobb, men guuud så gøy med farger!

Selv er jeg gla i farger! Selv elsker jeg blått, og er opptatt av å ta vare på gamle tradisjoner,ting og farger... Soverommet vårt er blått, en farge som heter skyline:)

Nå er det moderne med mange lyse farger som, caffe latte, latte, never,ida, chi, kritt, osv osv... Mange fine beige farger som er fine, men jeg liker ikke farger som det er mye rødt i, feks fargen Bast...:) Men det er kun smak og behag... :) Og nå blir det "in" med farger som bonderødt, dalablå, telegrønn, bondeblå, eplegrønn, og mange andre gamle sterke farger:) Gøy syntes jeg:)
Men skal være så ærlig å si at det er ett mye større fargespekter å velge i om man har panel.. Kanskje ikke alle er enig, men jeg mener at den blåfargen jeg har på soverommet-bildet over hadde sett litt harry ut på ett rom med miljøstrie??
Jeg har gått på Jotuns Fagskole i Sandefjord, så har lært litt om maling.. Og det er igrunn ikke så vansklig,hvis man holder tunga i munn.. Men når man står og selger maling, er det viktig å være sikker på det man sier.. Kjipt å annbefale feil maling til noen som skal male hele huset, og kjøper 40 liter med en gang... Har bank i bordet ikke gitt eller blanda feil enda,men den dagen kommer nok:P Er det noen spørsmål, er det bare å spørre ;)
Har nå selv akkurat mala siste rest på listene på kjøkkenet, ognå lurer jeg på om jeg likegodt skal ta taket i gangen??? Hehe.. Ikke sikkert jeg gidder, men får se:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar