fredag 25. september 2009

Melk ! ! !

Ja, nå skal dere høre det.. Jeg er litt av ett mandagsbarn - som er føst på en tirsdag:P Hehe..
Jeg har nemlig hatt noen allergier mot : (forbered dere på en smørbrødliste!!) Melk, egg, epler, nøtter , laks og endel annet som jeg ikke engang husker, pluss pollen i alle varianter!
Har ikke vært på allergisk at jeg kan dø om jeg spiser det, men får utslett og blir veldig kvalm om jeg drikker melk og spiser egg... Derfor : ingen melk eller egg for meg til frokost.. Og det har gått helt greit det altså! Jeg går på allergi tabletter 1 - 2 ganger om dagen- kommer ann på symptomene, men nå etter graviditeten er det kun 1 gang.. De sier det ikke har noen innvirkning på fosteret, men jeg putter ikke i med mer tabl. enn jeg må!! ;)
De siste 2 ukene, har jeg vært SÅ UTROLIG plaga med halsbrann , spesielt om natta.. Og det jeg har mått ty til da, er melk!! Og gjett - blir ikke kvalm eller får utslett eller noen ting!! Jippi!!
Små gleder i hverdagen tenker kanskje du - men for meg er dette stort - da jeg nå elsker melk! Tine ekstra lett - ja det er jammen tingen.. Melke budsjettet vårt er gått betydelig opp - haha - da jeg kan drekke melk hele dagen.... Har melka alltid smakt sååå godt?? Hmm.. Begynner å lure litt på om dette er min "ha dilla på i svangerskapet" , og noen andre rare diller har jeg ikke:)
Men så kommer spørsmålet til andre mødre : kan det at jeg drikker så mye melk være med på å gi lille prinsen allergi? Og er det noe jeg bør holde meg unna nå? Vet det med svolværpostei og krabbepostei å sånn,men er det noe mer?
Ha en fin dag videre folkens:) Nå er det jobben som venter på meg!!

3 kommentarer:

  1. Oii oii oii så deilig at du er kvitt allergien. Kan nok komme av graviditeten det da, eller at du rett og slett har vokst den fra den..:)

    Hmm melk tror jeg det bare er bra at du drikker mye av. Hold deg unna katteavføring (ja høres rart ut, men er sant.. De sender ut noen stoffer som kan være skadelig..) Og ikke spis rått kjøtt. Ikke spekemat osv :)

    SvarSlett
  2. åj, melk som er så godt! du har sikkert tatt det fra meg.. for jeg kan ikke drikke det lenger, blir så kvalm av det nå! går med litago sjokolade da, men det er lissom ikke det samme :p

    Å til det veronika sier.. med katteavføringa.. altså ikke det at man trenger å ta på den, men du veit jo hvordan katter gjør seg reine.. dem sleiker seg her og der.. så legen sa til meg at jeg ikke burde klappe dem heller..

    Er nok noe du kan skrive i Dilla på listen høres det ut som.. melka tenkte jeg på altså :)

    har du fått dilla på frukt forresten ? :p
    :)

    SvarSlett
  3. Melk er kanon godt, meget enig ! :) Halsbrann hadde eg gjennom hele svangerskapet og, å da sa min mor så fint "da får han masse hår". Å gjett om han fikk, jada:D SÅ det blir spennande å se om din får:)
    Masse melk i svangerskapet har nok ingenting å si.. Det gjør nok bare godt for bebisen;)
    Eg fikk beskjed om å holde meg unna rått kjøtt når eg var gravid..Men ellers spiste eg vel alt igrunn..Noen sier jo att brus og alt sånt ikkje må drikkast..Men eg gjorde det gjennom hele..og det gikk fint.. :):)

    SvarSlett